עושה רושם שהתוכן המבוקש לא נמצא בכתובת זו.

התפתחות אישית ומעורבות חברתית

ההתנסות האישית היא חובה בית ספרית וארצית לכיתות והיא חלק מתכנית שלוש – שנתית שנקראת: "התפתחות אישית ומעורבות חברתית". פעילותכם בתכנית זו מהווה חלק מהזכאות לקבלת תעודת בגרות בתום שלוש שנות התנסות אישית וקבוצתית.

מלבד היותה חובה אנו רואים בתכנית ההתנסות האישית תכנית ערכית, המעודדת את התלמיד להכיר את הקהילה בה הוא חי ולהיות אזרח מעורב ופעיל.

האחריות למציאת המקום להתנסות האישית מוטלת על התלמיד (ניתן להיעזר ברכזי הנוער ביישובים ובאנשי הקשר בבית הספר).

ההתנסות תחל לאחר חגי תשרי, תסתיים עד חופשת פסח, וצריכה להתבצע לאורך כל השנה.

על מנת שתוכלו לעקוב אחרי רצף פעילותכם עליכם למלא שעות באפליקציית טריביו. הערכת התנדבותכם בסוף השנה תעשה על ידי אנשי הקשר במקום ההתנדבות ועל ידי כתיבת רפלקציה אישית.

לנוחיותכם למטה קישורים לפרטים של מבחר מקומות התנסות. ניתן לבחור מקומות נוספים שאינם מהרשימה.

מוזמנים לפנות בכל שאלה ועניין למיכל זמירין, רכזת המעורבות החברתית.

לוח חודשי

דיפלומטיה

דיפלומטיה ותקשורת בינלאומית באנגלית הינו מקצוע בין תחומי וחדשני אשר נלמד בשפה האנגלית, שפת הדיפלומטיה. באמצעות טכנולוגיות המאה ה-21 ולמידה חווייתית בכיתות, ירחיבו ויעמיקו התלמידים גם את ידיעותיהם בתחומי דעת שונים וגם ירחיבו ויעמיקו את רמת האנגלית שלהם בהבעה בעל- פה, בקריאה ובכתיבה. התלמידים ילמדו נושאים חברתיים ותרבותיים הקשורים לעולמם ולעולם הגלובלי. בתהליך הלמידה יעשו התלמידים שימוש מושכל במקורות ידע, יפתחו חשיבה ביקורתית ומעורבות חברתית, ישתתפו

בפורומים ומפגשים מקוונים עם תלמידים ממקומות שונים בארץ ובעולם. 

אדם ורוח

תכנית אדם ורוח בנויה על שילוב בין מספר תחומי דעת: ספרות, היסטוריה, תרבות ישראל, ג"ג, תנ"ך ואזרחות (רק ב-ט'). כל אחד מתחומי הדעת זוכה להיות תחום דעת מוביל במחזור למידה אחד בכל שנה. 

התכנית שמה לעצמה שלוש מטרות עיקריות:

  1. פיתוח למידה משמעותית בדרכי הוראה חדשניות ומגוונות והפחתת המע"מ (מורה עומד מדבר).
  2. פיתוח לומד עצמאי, סקרן ובעל אחריות אישית.
  3. יצירת קשר משמעותי והכרות מעמיקה בין מורה לתלמיד. 

ערבית

מגמת ערבית היא רחבת היקף. בנוסף ללימודי השפה עצמה התלמידים נחשפים לתכנים עכשוויים, הרצאות של חיל המודיעין, ומשתתפים בגדנ"ע מזרחנים. התלמידים מפתחים יכולת האזנה, דיבור וקריאת טקסטים עיתונאיים וספרותיים.

בין הנושאים שיילמדו במגמה: שיח בין אישי, הכרת העולם הערבי – דת ותרבות, ערבית מדוברת, שימוש במילון, ספרות ערבית מודרנית, ספרות ערבית קלאסית, נושאים דקדוקיים, קוראן – על קצה המזלג.

דרך רוח

מגמה הומניסטית בהיקף של 5 יח"ל הנלמדת בשעות אחר הצהריים במסגרת "מכללת אורנים". תכנית הלימודים מחויבת לתכני משרד החינוך אך היא מועשרת בתכנים מגוונים וייחודיים, אשר הופכים את הלמידה לחוויה משמעותית ואחרת.   

התכנית חושפת את התלמידים לפעילויות תרבותיות מגוונות: אנשי רוח מתחומים שונים יגיעו לבית החינוך על בסיס קבוע לפגישה עם התלמידים, התלמידים יצפו יחד בהופעות תיאטרון, ישתתפו בסיורים במוזיאונים ועוד. נוסף על כך, ההשתתפות בתכנית מאפשרת למעוניינים להשתתף בסדנאות כתיבה, בימי עיון ופעילויות תרבותיות אחרות המתקיימות במכללה.

ההוראה בבית החינוך מבוססת על שיטות חדשניות הכוללות שימוש בטכנולוגיה עדכנית ומאגרי מידע נרחבים והיא מועברת על-ידי מרצים מעולים בעלי רקע אקדמי עשיר בתחומם.

בית החינוך מעודד את תלמידיו לכתוב עבודות גמר התלמידים שייקחו חלק בתוכנית ייגשו, בסוף הלימודים, לבחינת הבגרות בתחום הדעת אותו למדו, או יבחרו במסלול 'עבודת גמר' .

החזון שלנו

בית הספר "עמקים תבור" יחנך למעורבות קהילתית, כבוד הדדי וקבלת השונה. בית הספר יהווה סביבה מוגנת ובטוחה לכל הבאים בשעריו. בית הספר יעודד סביבה לימודית מעניינת ומאתגרת ולמידה מתוך עניין תוך חתירה למצוינות לימודית ואישית. בית הספר יקדם את ערכי אהבת הארץ ויעודד אחריות סביבתית וזיקה לטבע.

תקנון

1. כיבוד הזולת על התלמיד לנהוג בכבוד במוריו, בחבריו ובסובבים אותו.
2. קבלת מרות על התלמיד להישמע להוראות הצוות החינוכי.
3. נוכחות על התלמיד להימצא בתחום בית הספר לאורך כל יום הלימודים. הנוכחות בבית הספר מחייבת שמירה על קוד הלבוש הבית-ספרי. על התלמיד חלה חובת נוכחות בכל השיעורים, מתחילת השיעור ועד סיומו.
4. כללי התנהגות בשיעור על התלמיד לשבת במקומו כפי שנקבע ע"י המורה. התלמיד ישתתף בשיחה ובדיון בשיעור רק ברשות המורה, ובאופן מכובד ומכבד. התלמיד יביא לשיעור את הציוד הנדרש. התלמיד יצא מהכיתה רק ברשותו של המורה. התלמיד יבצע את המטלות הניתנות בזמן השיעור. אין לאכול בזמן השיעור, למעט שתיית מים מבקבוק אישי. בזמן שיעור הטלפון הסלולרי יהיה כבוי וימצא בתיקו של התלמיד. שימוש באמצעים טכנולוגיים אישיים בזמן שיעור יעשה באישורו של המורה בלבד.
5. שמירה על הסביבה יש להקפיד על סביבה לימודית נקיה ומסודרת בבית הספר. יש לשמור על רכוש בית הספר. על תורן הכתה להקפיד על חובת התורנות, בהתאם להנחיות הצוות החינוכי.
6. כניסת רכבים לשטח בית ספר אין להיכנס לשטח בית הספר ברכב ממונע מכל סוג שהוא.
7. השתתפות והתנהגות בטקסים ובפעילות בית ספרית השתתפות בטקסים, טיולים ובפעילות בית ספרית היא חלק מתוכנית החובה של בית הספר.
8. איסור אחזקת חפצים מסוכנים אין להכניס לשטח בית הספר חפצים מסוכנים מכל סוג שהוא.
9. אלימות אלימות פיזית או מילולית אסורה בהחלט. כל מקרה של אלימות יטופל בהתאם להנחיות חוזר מנכ"ל משרד החינוך.
10. עישון צריכת סמים ואלכוהול עישון או צריכת סמים ואלכוהול אסורים בהחלט בתחומי בית הספר ומחוצה לו ויטופלו בהתאם להנחיות בחוזר מנכ"ל משרד החינוך.
11. עבירות מין עבירות מין יטופלו על פי ההנחיות בחוזר מנכ"ל משרד החינוך. במקרה של הפרת אחד מסעיפי התקנון התגובה המשמעתית תקבע ע"י הצוות החינוכי בהתאם להנחיות חוזר מנכ"ל משרד החינוך.

דבר המנהל

מורים, הורים ותלמידים.

השנה האחרונה החל מפרוץ מגפת הקורונה לחיינו הייתה אחת השניםהמאתגרות והמורכבות ביותר שידענו במערכת החינוך.

השינויים הרבים שינו מוסכמות שהיה נדמה שלא ישתנו לעולם וערערו תפיסות רבות בעולם החינוך.

לתפיסתי, אם ישנו תוצר חיובי לתקופה זו היא ההבנה וההכרה בחשיבותו של בית הספר בעולמם הרגשי והחברתי של התלמידים ותפקידו המכריע בעיצוב אישיותם כאנשים ובני אדם בוגרים.

המעבר ללמידה מקוונת בתקופה זו הוציא ממורים ומורות רבים את המיטב יום יום פגשתי עוד ועוד מורים שיצאו מגדרם כדי לשמור על קשר עם תלמידיהם ועשו מאמץ עילאי להמשיך ולהוות עוגן יציב עבורם בתוך מציאות סוערת וכאוטית. אני מעריך ומוקיר את המורים והמורות על המאמץ העצום בתקופה ומשוכנע שהוא יניב פרות גם לאחר חזרתנו ללמידה רגילה בבי"ס.

באותה הזדמנות אני מבקש להביע את הערכתי לכם ההורים שהפכו בכורח המציאות למרכיב חיוני במארג החינוכי השלם.

בימים אלו כאשר ניצני הסוף של המגפה שטרפה את חיינו באחת, כבר נראים באופק, אני מבקש לחזק את ידי כל העושים במלאכה ומקווה שבקרוב נזכה להיפגש שוב בין שבילי בית הספר.

בברכה
דודו גורן מנהל "עמקים תבור".

אקדמיה בתיכון

תכנית המיועדת רק לתלמידים מוכשרים, בעלי מוטיבציה גבוהה ללימודים, אשר מסוגלים להתמודד עם חומר לימודי אקדמי והם בעלי הישגים גבוהים בלימודים.
התלמידים המצטיינים ילמדו קורסים אקדמיים במוסדות האקדמיים. הלימודים וההיבחנות במסגרת המוסד האקדמי ימירו את הלימודים בביה"ס בתחומי הדעת עליהם הוחלט במשרד החינוך, וגם את ההיבחנות בבחינת הבגרות, ויזכו את התלמיד בציון בתעודת הבגרות.
הקורסים האקדמיים יזכו את התלמידים גם בנקודות זכות (נ"ז) לאקרדיטציה אקדמית.

אמירים

תכנית תלת שנתית מטעם האגף למחוננים ומצטיינים במשרד החינוך , פועלת בחטיבת הביניים של בית הספר זו השנה השישית. מטרת תכנית זו, היא להוביל תלמידים לפיתוח מצוינות ולקדם תלמידים בעלי סקרנות רבה, מוטיבציה גבוהה ללמידה ומחויבות חברתית.

בין יעדי התכנית מצויים:
– פיתוח חשיבה לוגית וביקורתית
– פיתוח מיומנויות חקר ופתרון בעיות
– חשיפה והעמקה בנושאים שמעבר לתוכנית הלימודים
– עידוד יצירתיות ולמידה פעילה של התלמידים והגברת מעורבותם בתהליך הלמידה
– פיתוח מודעות חברתית ומיומנויות בניית תכנית מעורבות בקהילה
– העצמה אישית וקבוצתית

מחוברים לחיים

החל מדצמבר 2019 משתתף בית הספר בתכנית "מחוברים לחיים" שמובילים אותה עמותת "מפרש" ועמותת "צורים".

מטרת התכנית שבה משתתפים עוד 8 בי"ס ממספר רשויות ברחבי הארץ היא לצמצם ככל האפשר את הפער בין המיומנויות והכלים שאיתם מסיימים בוגרי מערכת החינוך את לימודיהם לבין מה שנדרש מהם לצורך השתלבות מוצלחת ב"עולם האמיתי".

במסגרת התכנית קיימנו תהליך ארוך של הבנת הצרכים הנדרשים מאדם ב"עולם האמיתי" שמתחלקים לשישה מרחבי חיים: הכלכלי, המשפחתי, איכות חיים, הקהילתי, האזרח הגלובלי והתפתחות ולמידה לאורך החיים (LLL).

הצוות הבית ספרי שמוביל את התהליך כולל 17 אנשים ובהם: הנהלת בי"ס, רכזי השכבות, יועצות, מספר רכזי מקצועות ונציגות תלמידים. לאורך הדרך כולה מלווה אותנו בתהליך היועצת הארגונית שירי פירסט ששורשיה בתחום העסקי. לצורך קידום התהליך חקרנו את המציאות במערכת החינוך בישראל ובבית הספר, נפגשנו עם אישים מעוררי השראה בתחום החינוך ותחומים נוספים וגולת הכותרת הייתה קיום "מאיץ רעיונות" המוני שבו השתתפו כ- 100 , מורים, הורים, תלמידים, אנשי כלכלה, אקדמיה וקהילות מכל רחבי הארץ. בסיומו של התהליך החלטנו למקד את העשייה הבית ספרית שלנו ב 3 מישורים עיקריים:

  • המישור הפדגוגי שבמסגרתו תועבר בהדרגה ובתהליך מובנה האחריות לתהליך הלמידה מהמורה לתלמיד עצמו כך שהוא יהיה שותף בבחירת נושאי הלמידה, דרכי הלמידה ויושם דגש על למידה המעודדת חקר, יצירתיות, עבודת צוות ועוד.
  • המישור הקהילתי שבמסגרתו נבנה מספר תהליכים בי"ס שיתוכננו, יבוצעו בשיתוף מלא עם התלמידים והם יהיו אלו שיובילו את אותם תהליכים, לדוגמה: תכנון, תקצוב וביצוע הטיולים השנתיים, ובדומה לכך גם הפעילות החברתית לסוגיה השונים, הקמת "סיירת קיימות" ועוד.
  • מישור מרכזי הרווח, הכוונה היא שהתלמידים יתכננו, יובילו ויבצעו הקמת "מרכזי רווח" בתחומים שונים ובדרך זו יתנסו בתכנון, יזמות, ניהול תקציב, עבודת צוות ועוד.

 

אנו נחל בביצוע של התכנית מתחילת שנת הלימודים הבאה (תשפ"ב) ואנו משוכנעים שכל אותם תהליכים יתרמו תרומה משמעותית ליצירת בוגרים שיהיו מצוידים ב"ארגז כלים" מתאים ועדכני שיסייע להם להשתלב בעולם בצורה מיטבית. 

צוות בית הספר

נגה בן יעקב – מנהלת בית הספר

לילך כץ – מנהלת חטיבת הביניים

אורי לנדסברג-כ"ץ – מנהל החטיבה העליונה

חגי שחם – מנהל פדגוגי

אלירז רוס וייס – סגנית מנהלת חטיבת הביניים

עמית לביא (בולק) – רכז חינוך  חברתי וסגן מנהל

איילת צ'נסי – רכזת חברתית חט"ב

נורית פלינסקי – מנהלנית בית הספר

חנה ליטווק – מזכירת בית הספר

שלומית קצין – מזכירת מנהל בית הספר ורכזת מערכת

ירון גלייזר – אב הבית

ארז שץ – אחראי נוי

מיכל קדוש-הלפנד – מנהל מורים

שירן שמעוני – מנהלת חשבונות

גלינה פילר – מנהלת ספרייה

טובה הוימן – ספרנית

טליה גלר – לבורנטית

ילנה הרטיקוב – לבורנטית

אמיל יוספוב – אחראי מחשוב

אולג זובוטוב – מוגנות

ברית אפרים – רכזת שכבת ז'

שירין עיסאת – רכזת שכבת ח'

שושי אהרונסון – רכזת שכבת ט'

ניר מילר – רכז שכבת י'

טובית אבידר – רכזת שכבת י"א

אורנית פרידמן – רכזת שכבת י"ב

שרון ולרשטיין – יועצת חינוכית ח' – ט'

גילי זוהר בירן – יועצת חינוכית ז' ו- י"א

מילנה פאר – יועצת חינוכית י' ו- י"ב

אלעד קורסיה – פסיכולוג חנ"מ

ליזו  גבאי משה – פסיכולוגית חט"ב

גיל פלג – פסיכולוג חט"ע

גלית דהפז – רכזת החינוך המיוחד ומרכז הלמידה

הילה כהן – רכז מב"ר

טניה טרופימוב – רכזת בגרויות ורכזת אקדמיה בתיכון

עמית לביא (בולק) – רכזת מעורבות חברתית

איילת צ'נסי – רכזת חברתית חט"ב

אפרת הלטמן – רכזת מחוננים ומצטיינים

רעות ניזרי – רכזת התאמות היבחנות חט"ע

אסתי שחר – רכזת אמירים

צפריר מינצר – רכז טיולים

עמיקם בן-יוסף – רכז מועדון בית ספרי

רעות ניזרי – מחנכת ז'1

ברית אפרים – מחנכת ז'2

נועם סויסה – מחנכת ז'3

הגר כספין – מחנכת ז'4

יובל אסייג – מחנכת ז'5

ריטה קרוצ'יק – מחנכת ז'6

 

שירין עיסאת – מחנכת ח'1

דינה פורטל – מחנכת ח'2

גיתית אזולאי – מחנכת ח'3

חנה תומרקין – מחנכת ח'4

שני כהן – מחנכת ח'5

יאיר רויטמן – מחנך ח'6

 

אורטל קומרצ'רו– מחנכת ט'1

יאנה אתרוגי – מחנכת ט'2

אורית הופמן – מחנכת ט'3

שושי אהרונסון – מחנכת ט'4

דינה רלב"ג – מחנכת ט'5

עינת בן לולו – מחנכת ט'6

 

אדוה שייק – מחנכת י'1

אלה בן אברהם – מחנכת י'2

ניר מילר – מחנך י'3

ירון היידנפלד – מחנך י'4

חלי כהן – מחנכת י'5

אביטל ורמן – מחנכת י'6

סיני סוקולובסקי – מחנך י'7

 

שלמה כהן – מחנך י"א1

זוהר בוגנים – מחנכת י"א2

נוריה גוטגולד – מחנכת י"א3

טובית אבידר – מחנכת י"א4

גלית צפריר – מחנכת י"א5

יורי פראשצ'יצקי – מחנך י"א6

 

יניב בן עוזי – מחנך י"ב1

הילה כהן – מחנכת י"ב2

אורנית פרידמן – מחנכת י"ב3

ארז קירמאייר – מחנך י"ב4

נתן זקס – מחנך י"ב5

אילת נדלר – מחנכת י"ב6



הגר רומפלר – אדם ורוח שכבת ז'

גלית צפריר – אדם ורוח שכבת ח'

שלמה כהן – אדם ורוח שכבת ט'

שלומית קוטר – גווני"ם

עדי גולדשטיין הרלינג – מגמת אומנות

מור גבעון – היסטוריה

מזל יזרעאלי – אזרחות

עדן גו'אמיס – אנגלית חט"ב

זהר שטרנברג – אנגלית חט"ע

נתן זקס – גיאוגרפיה

שאול אדר – חינוך גופני

אורית שלו-עמר – מדעים חט"ע

אפרת הלטמן – מדעים חט"ב

אבינועם כוכבי – מגמת חינוך גופני

ליאת ברגר – לשון חט"ב

שיר פינקלשטיין – לשון חט"ע

אדוה שייק – ספרות חט"ע

אביבה שפירא – מגמת דיפלומטיה

הילה כהן – מגמת חקלאות

חלי כהן – מגמת כימיה

ענבל מעודד – מגמת מדעי החברה

יורי פראשצ'יצקי – מגמת מדעי המחשב

יריב דומני – מגמת מוסיקה

יונת רוטמן – מגמת מחול

שירין עיסאת – מגמת ערבית

גל יונה – מגמת פיסיקה

שחף סגל – מגמת תיאטרון

לימור פרוסט – מגמת תקשורת

שושי אהרונסון – ערבית חט"ב

אושרי בירנבאום אלמליח – מתמטיקה חט"ב

עדי אדלשטיין – מתמטיקה חט"ע

צפריר מינצר – של"ח

ניבה נוריאל סביון – תנ"ך חט"ע

בעלי תפקידים

מנהלת בית הספר נגה בן יעקב

מנהל פדגוגי חגי שחם

מנהל חטיבה עליונה אורי לנדסברג-כ"ץ

מנהלת חטיבת הביניים לילך כץ

סגנית מנהלת חטיבת ביניים אלירז רוס וייס

רכז חברתי עמית לביא (בולק)

רכזת חברתית חט"ב איילת צ'נסי

רכז שכבת י' – ניר מילר

רכזת שכבת י"א – טובית אבידר

רכזת שכבת י"ב – אורנית פרידמן

יועצת חינוכית: ח', ט' – שרון ולרשטיין

יועצת חינוכית: ז', י"א – גילי זוהר בירן

יועצת חינוכית: י', י"ב – מלינה פאר

רכזת חינוך מיוחד והכלה והשתלבות – גלית דהפז

רכזת מרכז למידה – יאנה אתרוגי

רכזת התאמות למידה – חט"ע – רעות ניזרי

רכזת מב"ר – הילה כהן

רכזת מערכת – שלומית קצין

רכזת בגרויות טניה טרופימוב

מנהלנית בית הספר- נורית פלינסקי

מזכירת בית הספר חנה ליטווק

מנהלת ספריית בית הספר גלינה פילר

אודיסאה

תכנית אודיסיאה"- תכנית ייחודית , המעניקה למשתתפיה הזדמנות להעמיק את ידיעותיהם במדעים, בדגש על ראיה רב- תחומית ובין- תחומית, להשתלב בזירה האקדמית- מחקרית ולהיחשף להתנסויות בתעשיות ההייטק והביוטכנולוגיה.

אודיסיאה כוללת לימודים אקדמיים בתחומי המדעים לצד התנסות במעבדות מחקר. בתכנית ניתן דגש על פיתוח מיומנויות וכישורים של מאה 21 הקוגניטיביים, האישיים והבינאישיים .כמו כן, התלמידים צוברים קרדיט אקדמי .

התכנית פועלת באזורנו בטכניון – מכון טכנולוגי לישראל ובמכללה האקדמית תל -חי.

התכנית נפרסת על פני 4 שנים: מתחילת כיטה ט' ועד סוף כיתה יב , וכוללת מסלולי לימוד מגוונים: פיזיקה, הנדסה קוונטית, מדעי המחשב- סייבר, מדעים ומדעי החיים-ביומד. מסלול הלימודים הם בהתאם לתכנית הלימודים בכל מוסד אקדמי.

ההרשמה לתכנית אודיסיאה מיועדת לתלמידות ותלמידים מחוננים ומצטיינים בכיתה ח'.

מדעי הרפואה

המגמה חושפת את בני הנוער לעולם הרפואה המתקדם ולמגוון מקצועות הבריאות .

הלימודים במגמה מגבירים את המודעות לרפואה המונעת ולצרכנות בריאות מושכלת. בוגרי המגמה יכולים להשתלב בלימודי פרמדיקים במסגרת לימודי יג'-יד' וכן להשתלב בתפקידים בתחום זה בשירות הצבאי.

במגמה נחפשים התלמידים למערכות הגוף השונות (קרדיולוגיה, המטולוגיה, פולמונולוגיה, נוירולוגיה ועוד) ולקשר בין הגוף לנפש. בנוסף, כותבים התלמידים עבודת גמר (בהיקף של 5 יח"ל נוספות). פרוייקט נרחב זה עוסק בבעיה רפואית מסויימת, משקף את המורכבות של הפרעת בריאות, התנהלות החולה במערכות הרפואיות בארץ, הסתכלות על החולה מנקודת מבט אישית, משפחתית ועוד.